luni, 5 octombrie 2009

Ploaia şi familia

Era sâmbătă.
Afară ploua. Şi era frig.
Nu-mi place frigul. Nu-mi plac ploile de toamnă. Nu-mi place vântul şi urăsc ceaţa. Da?
Ar trebui ca sâmbăta, ziua aceea mult aşteptată, să fie întotdeauna o zi cu soare. Să ne trezim de dimineaţă cu pleoapele mângâiate de razele lui calde şi aurii. Să vină frunzele la noi în pat, chicotind, şi să ne strângem cu toţii în braţe, râzând.
Nu-mi place când mă trezesc în sunetul picăturilor de ploaie, când frunzele se zgribulesc sub păturelele lor şi se bosumflă atunci când ne simt în jurul lor.
Nu, clar, sâmbăta asta nu a fost o zi pe placul meu.

Frunzele au fost agitate, plictisite şi nemulţumite.
- Vrem afară!
- Nu se poate. Plouă. E frig.
- Nu plouă... Haide să ieşim cu rolele.
- Nu se poate. Astăzi plouă.

Într-un moment de inspiraţie le-am provocat pe frunze la un concurs de desen. Le-am propus şi o temă, "Eu şi familia mea". (Ei, nu, nu vă imaginaţi că sunt o mamă-pedagog. A fost tema de la grădi, din săptămâna trecută. Am "furat-o".)
Şi a fost primită cu entuziasm ideea mea. "Frunzuliţa cu doi dinţi lipsă" a vrut să le pun note, doar am spus că e vorba de concurs, nu?
Am aşezat scăunele la măsuţă, am adus coli de hârtie şi multe creioane colorate.
Iar frunzele au început. Concentrate, fericite şi sigure de reuşita lor, s-au aplecat asupra colilor şi au desenat familia, familia lor. S-au spionat una pe cealaltă, s-au ciondănit pe câteva creioane roz dar şi-au desăvârşit "operele".

Acestea sunt:



Eu am dat nota 10 pentru fiecare.
Voi ce spuneţi?
Au meritat, nu?

6 comentarii:

ileana spunea...

Fara suparare cuscra, dar cosmin parca-i ciclop in desenul roxanei =))))) nu ma pot opri din ras.
Oana ma da gata mereu cu desenele ei, Luca nu poa sa faca asa ceva deocambata. Poate peste vreo 3 ani asa :))
pupam frunzele

Danae spunea...

In desenul Roxanei exista si un soare, undeva sub tata-su. Sa mai comentam? Care e mai mare, soarele sau capul intr-o dunga a parintelui ei?

De ce tata-su si sora-sa au capul intr-o dunga, iar eu sunt singura care are degete?

Ce sa mai... as putea sa fac un articol de critica plastica de cateva pagini.

Pupa mama pe ea de artista mica.

Ana-Maria spunea...

Mie imi plac...sunt foarte frumoase si desenate sincer,asa cum va vad ele!Nota 10 plus,cu felicitari!

Danae spunea...

Multmumim, Ana. Si mie imi plac. Tare, tare mult.

Anonim spunea...

Mie imi plac mult, mai ales cel al Oanei, normal ca ea stie mai frumos sa deseneze...dar si cel al Roxanei e dragut, haios, cum vrei ;).

Pup!

Danae spunea...

Da, super haios, Mihaela. Ai dreptate. Multumim.

Trimiteți un comentariu